Blog Archives

Kaja Werbanowska

Kaja Werbanowska

Kaja Werbanowska ma na koncie pracę jako producentka sesji zdjęciowych, fotoedytorka, dziennikarka i modelka. Pełni też funkcję kierownika Galerii Promocyjnej w Warszawie w której, prezentuje twórczość artystów najmłodszego pokolenia. Zajmuje się też fotoedycją oraz produkcją sesji zdjęciowych w magazynie kulturalno-kulinarnym „Kukbuk” i piszę o sztuce w magazynie „K MAG”. 
Miałem niezwykłą przyjemność zrobić jej kilka zdjęć portretowych testując najnowszy aparat ze stajni Fuji: GFX50S z obiektywem 120 mm wymarzonym do takich ujęć.
Kaja ujeła mnie siłą prostoty, którą starałem się ująć w tych kilku portetach. Była bez makijażu, zdjęcia robiliśmy przy świetle dziennym bez żadnych dodatkowych blend czy wspomagaczy. Przy ich wywoływaniu także nie stosowałem, bo nie było takiej potrzeby, żadnej obróbki w Photoshopie.

Kaja Werbanowska portret
Kaja Werbanowska portret
Kaja Werbanowska portret

Aleksandra

Pierwsze „poważne” sesje portretowe wykonane tradycyjnym aparatem analogowym Sinar F1 na kliszach w formacie 4×5 cala. Stąd na skanach te ramki czarne. Pozostawiłem je ponieważ uważam, że dodają uroku zdjęciom. Dalej uwielbiam robić zdjęcia w technice analogowej, więc jeśli chcesz mieć takie zdjęcia portretowe to napisz do mnie.

Elżbieta Mądra

Elżbieta Mądra

Moja współpraca z Elżbietą Mądrą zaczęła się w 2003r, kiedy była managerem w Roche. Następnie została dyrektorem zarządzającym firmy z dziedziny diagnostyki medycznej, a po odejściu z niej certyfikowanym coachem LMI. Obecnie pracuje jako interim i shadow manager dla największych polskich przedsiębiorstw.

Na każdym z etapów rozwoju zawodowego Elżbieta potrzebowała zdjęć biznesowych odpowiadających aktualnie pełnionej roli oraz pasujących do jej osobowości, tak więc sesji zdjęciowych było kilka.

Poniżej przykłady z dwóch różnych sesji. Pierwsza to zdjęcia do prezentacji PowerPoint omawiających program szkoleniowy interim managementu.
Kolory użyte w stylizacji pasują do jasnej cery i włosów Elżbiety, a sama sesja z założenia miała pokazywać managera, który reprezentuje poza stroną formalną także głęboko ludzką.

marka eksperta zdjęcia biznesowe Ela Madra 1

Dorota Szulkowska

Dorota Szulkowska

Pani Dorota zgłosiła się przygotowując się do planowanego awansu. Miała do dyspozycji krótki okres czasu, aby przygotować się do prezentacji, która miała być punktem zwrotnym w jej karierze biznesowej.

Zdjęcia miały posłużyć do stworzenia interkatywnej prezentacji, stąd decyzja, aby tło było lekko ciemniejsze niż zazwyczaj, tak aby dobrze wyglądało prezentowane z rzutnika.

Dobrany kolor jasnoniebieski koszuli podkreśla biznesowy charakter sesji, a jednocześnie dobrze współgra z naturalnymi kolorami pani Doroty.

Angelika Chimkowska

Angelika Chimkowska zdjęcia biznesowe

Angelika Chimkowska została moim klientem, kiedy zobaczyła wynik pracy przy planowaniu wizerunku innego profesjonalisty. Oczekiwała, że nowe zdjęcia pomogą zbudować jej markę na Linkedin oraz miały być wykorzystane do opracowania produktu nazwanego Marka Eksperta.
Zakres pracy przy tym projekcie obejmował:

  1. Zaplanowanie nowego wizerunku Angeliki Chimkowskiej w zależności od medium w którym będą zdjęcia wykorzystane. Bardziej biznesowy wizerunek był planowany dla strony Chimkowska.com gdzie prowadzi ona komunikację B2B a lżejsze, w fukcjowej bluzce, która jest kolorem użytym w jej identyfikacji do wykorzystania w komuikacji B2C na stronie angelikacafe.com. 
  2. Wymyślenie i zaprojektowanie graficzne przedstawieni historii opowiadające o tym, w czym specjalizuje się Angelika Chimkowska. W lipcu 2018 roku jak zaczynaliśmy projekt jej specjalizacją było zarządzanie zmianą w organizacji. Wyzwaniem było pokazanie tego na kilku grafikach i wymyślenie strorytellingu.
    Koncept został przygotowany na podstawie książki „The Pumpkin Plan: A Simple Strategy to Grow a Remarkable Business in Any Field” i opowiada historię wyhodowania ogromnej dyni. Kluczem okazuje się wybranie właściwej sadzonki a następnie odcięcie pozostałych pędów.   Poniżej widać przykład gotowych fotomontaży obrazujących tę historię. Koncepcja została jej przedstawiona w moodboardzie a następnie zrealizowana podczas sesji zdjęciowej. Następnie zostały przygotowane fotomontaże jako gotowe banery do wykorzystania jako ilustracje w postach na Linkedin oraz Facebook.

  3. Przygotowanie planu zdjęć i późniejszej komunikacji w Social Media w postaci tzw. moodboardu. Plik ten jest wynikiem strategii zaplanowania wizerunku i pokazuje, zanim wykona się zdjęcia jak mają one wyglądać finalnie. Jest to niezbędne przy współpracy na linii fotograf-zamawiający gdyż pozwala uzyskać akceptację przed sesją zdjęciową i ułatwia dalszą pracę.
  4. Retusz zdjęć i przygotowanie gotowych montaży nagłówków do Linkedin oraz Facebooka, obu blogów Angeliki Chimkowskiej, prezentacji PowerPoint na szkolenia i konferencje oraz do prasy drukowanej.
  5. Opracowanie zdjęć do prezentacji na konferencje. Niezwykle często profesjonaliści nie widzą, że można prostym trikiem wzmocnić przekaz naszej prezentacji. Polega on na tym, że zamawiając sesję zdjęć biznesowych częśc z nich od razu planujemy do wykorzystania w prezentacjach PowerPoint.
    Zdjęcia takie są planowane w innych kadrach, przeważnie poziomych z wydzieloną pusta przestrzenią tzw. copy space przeznaczoną na umieszczenie w nich prezentowanej treści. 

Planowanie wizerunku i uzgodnienia z Angeliką Chimkowską trwały około 2 tygodni.

Natomiast sama sesja z powodu dokładnego przygotowania niewiele ponad 2 godziny.

Jak widać na zdjęciu umieszczonym przez Angelikę na jej profilu publicznym sesja zdjęciowa była dobrą zabawą i odbyła się w bezstresowej atmosferze.

W przypadku każdej sesji biznesowej premium a taka została zamówiona przez Klientkę na planie była makijażystka Paulina oraz drugi fotograf Robert, który wykonywał zdjęcia backstage oraz natychmiastowe tzw. polaroidy.

Bardzo często takie zdjęcia ze studia są świetną pamiątką, którą można natychmiast zabrać do domu, powiesić na lodówce a kulisy sesji opublikować w swoich Social Media co jak widać na tym przykładzie wywołuje dużo pozytywnych reakcji.

Krzysztof Zieliński

Krzysztof Zieliński

Przygotowując strategię wizerunku Krzysztofa Zielińskiego zadaliśmy jego współpracownikom i klientowm kilka pytań odnośnie jego osoby. Jednym z nich było pytanie o współczesną osobę do której można byłoby go porównać. W opiniach tych osób Krzysztof był porównywany do Steve Jobs, szefa znanej z innowacji firmy Apple. Krzysztof Zieliński jest jednym z kilku managerów, którzy zakładali albo brali udział w większości największych przedsięwzięć związanych z branżą digital marketingu i badań w Polsce.

Z tego powodu zdjęcia biznesowe, które były jednym z elementów strategii komunikacji nawiązują w nienatrętny sposób do wizerunku szefa Apple. Zostało to uwzględnione w projektach zdjęć tzw: moodboardzie, które zawsze są wykonywane przed wymagającymi sesjami dla profesjonalistów dbających o swoja markę eksperta. Celem biznesowym Krzysztofa było uporządkowanie jego wizerunku dostępnego w sieci, ale także w prasie drukowanej, gdzie jest często zapraszany jako ekspert i komentator.